Skip to content
ΑποΚοινού
ΑποΚοινού
Αποανάπτυξη, Άμεση Δημοκρατία & Αυτοδιαχείρηση
  • Αρχική
  • Για Εμάς
  • Δράσεις
  • Κινήματα
    • Τοπικά Κινήματα
    • Διεθνή Κινήματα
  • Αρθρα
  • Βιβλιογραφία
  • Βιντεοθήκη
  • Forum
  • Αρχική
  • Για Εμάς
  • Δράσεις
  • Κινήματα
    • Τοπικά Κινήματα
    • Διεθνή Κινήματα
  • Αρθρα
  • Βιβλιογραφία
  • Βιντεοθήκη
  • Forum

Τα Κοινωνικά Ιατρεία Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης, Δράμας, Ρεθύμνου, Αγ. Νικολάου απαντούν στην καμπάνια της Χ.Α. για το “ελληνικό” αίμα. 

Τις τελευταίες μέρες προβλήθηκε ιδιαιτέρως και σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως από τα διάφορα μέσα ενημέρωσης και δικτύωσης, η πρόθεση της Χρυσής Αυγής να δημιουργήσει τράπεζα αίματος από Έλληνες για Έλληνες. Η προώθηση του φυλετικού και πολιτισμικού ρατσισμού, έτσι όπως αποτυπώνεται βίαια στην εν λόγω πρόθεση, διαχέεται επικίνδυνα και ανησυχητικά.
Οφείλουμε, ως ΚΙΑ να υπενθυμίσουμε τα εξής, αυτονόητα και κατοχυρωμένα ανέκαθεν στην ιατρική πράξη. Η δωρεά αίματος είναι μια εθελοντική προσφορά ενός ανθρώπου προς τους πάσχοντες συνανθρώπους του και η χρήση του, δηλαδή τα κριτήρια που διέπουν τις μεταγγίσεις είναι αποκλειστικά ιατρικό έργο, που διέπεται από κανόνες και υπακούει στη διεθνή ιατρική ηθική και δεοντολογία. Το ποιος δηλαδή θα ωφεληθεί αυτής της δωρεάς, γίνεται με κριτήριο την πάθηση και όχι τον πάσχοντα (εάν είναι λευκός, μαύρος, ψηλός ή με φαρδιά ρουθούνια!).
Είναι δεδομένο ότι η πρόθεση της Χ.Α. δεν θα γίνει πράξη (τουλάχιστον στη σημερινή Ελλάδα). Όσοι γίνουν αιμοδότες με αυτό το κίνητρο, θα εξαπατηθούν γιατί καμιά Αιμοδοσία Νοσηλευτικού Ιδρύματος (και είναι όλες δημόσιες) δεν πρόκειται να εναρμονιστεί με αυτά τα κόλπα των φασιστών. Στην απίθανη δε περίπτωση που κάποιος γιατρός διανοηθεί να ζητήσει «ελληνικό» αίμα για «έλληνα» ασθενή, πέραν του ότι θα γίνει ο περίγελος του επιστημονικού σώματος, θα διωχθεί και πειθαρχικά.
Με αφορμή όμως, αυτό το περιστατικό το ΚΙΑ έχει την ανάγκη να τοποθετηθεί  απέναντι σε όλα αυτά που δείχνουν πως ο φασιστικός λόγος και οι φασιστικές πρακτικές, με όχημα την Χ.Α. και υπό το πρόσχημα της κρίσης, μετατοπίζονται στο κέντρο του πολιτικού διαλόγου και της κοινωνικής ζωής, γεγονός με πολλαπλές συνέπειες.
Όλοι στεκόμαστε με τρόμο ή αμηχανία ή απορία ή κάποιοι, με προτεσταντική και υποκριτική ηθική απέναντι στο φαινόμενο X.A.: Στο εκλογικό ποσοστό, στα τηλεοπτικά σόου, τα πογκρόμ εναντίον των μεταναστών, στα γυμνασμένα σώματα, των «παλικαριών» αυτών που λένε εγέρθητι.
Εκτιμούμε όμως πως είναι άλλο πράγμα οι εκφραστές της X.A., άλλο οι θιασώτες της και άλλο η  κυριαρχία του φασιστικού λόγου στα δημόσια πράγματα.
Πίσω  από τους εκφραστές της X.A. κρύβεται πράγματι ο Χίτλερ, το μίσος και η λατρεία της δύναμης. Τα πογκρόμ εναντίον μεταναστών, ο μισαλλόδοξος και εθνοκεντρικός λόγος, η  βουβή βία, η ιεραρχία, ο σεξισμός, ο ρατσισμός  και η αποθέωση της εξουσίας.
Πίσω όμως από τους θιασώτες της Χ.Α., δεν κρύβονται νοσταλγοί του Χίτλερ. Κρύβονται οι νυν βίαια αποκλεισμένοι και εξαθλιωμένοι. Κρύβονται  και τα χρόνια της ψευδούς ευδαιμονίας, του εξουσιαστικού life-style και του καταναλωτισμού που προηγήθηκαν, τα οποία παρήγαγαν στρατιές αλλιώτικα αποκλεισμένων, απαίδευτων και αλλοτριωμένων.
Για να κατανοήσουμε, λοιπόν, το φαινόμενο X.A., οφείλουμε να μπορούμε να ακούσουμε το εγέρθητι, εκεί που φωλιάζει και αληθινά μας απειλεί :
Ακούμε το εγέρθητι στην κατάρρευση ΕΣΥ, στον κυνισμό των υπουργών,  στη δυσφήμιση των δημόσιων αγαθών, στις στρατιές των  άνεργων, ανασφάλιστων και άστεγων.
Ακούμε το εγέρθητι όπως ακούει κάποιος που δεν έχει να πληρώσει το ρεύμα τις ειδήσεις για τα σπρέντς και το ταμπλό του χρηματιστηρίου.
Εμείς όμως, ακούγαμε κι ακούμε τα  εγέρθητι που υπήρχαν  πριν την κρίση , τα εγέρθητι που δεν οφείλονται στην εξαθλίωση:
Ακούγαμε το εγέρθητι στο δελτίο των 8, στο φακελάκι των γιατρών και των υπαλλήλων, στο ύφος  κάποιων «κουρασμένων» δημοσίων υπαλλήλων που βιαζόντουσαν να πάνε να κοιμηθούν.
Ακούγαμε το εγέρθητι στο ύφος του Πρετεντέρη, σε κάποιον που μαρσάρει για να κάνει εντύπωση,  σ αυτόν που χτυπάει τη γυναίκα του γιατί έχει νεύρα.
Ακούγαμε το εγέρθητι στον πορτιέρη ενός κλαμπ της Μυκόνου,  στο συλαλλητήριο για το μακεδονικό, στα ζήτω των ολυμπιακών, στα πάρτυ της Γιάννας.
Ακούγαμε το εγέρθητι στην εξουσία του γιατρού ή του δασκάλου, στο θράσος του  χρηματισμένου, στην περιφρόνηση του άσχημου και του φτωχού.
Ακούγαμε το εγέρθητι στον σεξισμό, στον εθνικισμό, στα σκυλάδικα, στο τηλεάστυ, τα κηρύγματα του Άνθιμου, στις θεωρίες που θέλουν να πιστεύουμε πως είμαστε ο περιούσιος λαός που όμως μας.. ψεκάζουν.
Τώρα όμως, ακούμε το εγέρθητι να αντηχεί στο χώρο που εμείς οι ίδιοι αφήσαμε τόσα χρόνια κενό.
Είναι αλήθεια, πως για τους εκφραστές της X.A., τους βουλευτές, τα παλικάρια εφόδου δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα. Διότι όταν υπακούς στο εγέρθητι δεν μπορείς πια ούτε να συζητήσεις, ούτε να επιλέξεις, ούτε να σκεφτείς. Μισείς.
Το πεδίο της δικής μας δράσης και παρέμβασης, περιορίζεται στους   θιασώτες της αλλά, κυρίως στις φασίζουσες πολιτικές επιλογές και στο τι θα επιτρέψουμε να κυριαρχήσει τελικά στον δημόσιο λόγο. Διότι αυτό που μας απειλεί περισσότερο από του εκφραστές και τη δράση της X.A, είναι τα πεδία εκείνα της πολιτικής και την κοινωνικής πρακτικής τα οποία ενθαρρύνουν τη διάχυση των φασιστικών προταγμάτων στο δημόσιο λόγο και στον κοινωνικό χώρο.
Διότι την ώρα που “το έθνος αγωνίζεται” για να σωθεί κατακτήσεις ετών σχετικές με τα δικαιώματα των πολιτών-ανασφάλιστων-μεταναστών-ευπαθών ομάδων, κάθε συζήτηση σχετική με την κουλτούρα της αποδοχής του άλλου, τα αιτήματα του φεμινιστικού κινήματος, τα δικαιώματα των φυλακισμένων, εξορίζονται από τον δημόσιο λόγο. Κοντά σ΄αυτά δεν μένει χώρος για την τέχνη, την παιδεία, τη γνώση, σαν η ζωή να σταμάτησε ή σαν να είναι μόνο χρήμα και να συμβαίνει κάπου αλλού.
Η ευθύνη:
Η διαφύλαξη και η προστασία της ίδιας της  ζωής, της σκέψης, της ελευθερίας, των δημόσιων αγαθών είναι υπόθεση δική μας, δηλαδή ολόκληρης της κοινωνίας.
Ευθυνόμαστε κι εμείς που η φασιστική ρητορική μετατοπίστηκε στο κέντρο της πολιτικής και της κοινωνικής ζωής. Φταίμε κι εμείς, που τόσα χρόνια, με πράξεις ή παραλείψεις, επιτρέψαμε στα πράγματα να φτάσουν ως εδώ. Αδιαφορώντας για τα δικαιώματα των άλλων, για τους κοινωνικούς αγώνες, το δημόσιο χώρο, την παρουσία στους χώρους των κινημάτων. Αδιαφορώντας για τον δικό μας τρόπο και τις δικές μας πρακτικές. Παραχωρώντας, στα χέρια άλλων, το χρέος της διαφύλαξης των δημόσιων αγαθών. Μένοντας αδρανείς υπάλληλοι, μη συνεργατικοί, μη αλληλέγγυοι, μένοντας αδιάφοροι.
Όμως εδώ στο ΚΙΑ ξέρουμε πως η εξουσία και η προπαγάνδα, ο καπιταλισμός , η αδικία, ο φασισμός και η βία, δεν κατεβαίνουν από αόρατα κέντρα, ούτε είναι έξω από εμάς, ούτε είναι παντοδύναμα. Μας επιτελούν όσο τα επιτελούμε. Μας κυριαρχούν όσο αφηνόμαστε να κυριαρχηθούμε. Παίζονται, ανά πάσα στιγμή, στο ύφος μας, στις σχέσεις μας, στη συνέλευση, στον τρόπο με τον οποίον προσφέρουμε ή ζητάμε,  διεκδικούμε ή πραγματώνουμε σε κάθε χώρο, στο ιατρείο, στο σπίτι, στο δρόμο.
Ξέρουμε πως όσο κι αν μαίνεται η καταστροφή,  ήταν και εξακολουθεί να είναι και στο δικό μας χέρι, της κάθε μιας μας, του καθενός και όλων μαζί, η δυνατότητα του να αρθρώσουμε τον δικό μας λόγο απέναντι σ΄αυτόν τον λόγο που κυριαρχεί.
Διότι το μόνο πράγμα που μπορεί να αναχαιτίσει τον εσμό, τον λόγο και τις πρακτικές του είναι το αντίθετό του: Οι κοινότητες συνύπαρξης και αλληλεγγύης.
Το ΚΙΑ, ένα εγχείρημα αυτοοργάνωσης μικρής κλίμακας, ένας χώρος αλληλεγγύης και ανατροπής, είναι για εμάς μια κοινότητα και μάλιστα θεμελιώδης. Οι κοινότητες δημιουργούνται εκεί που συμβαίνει η δυνατότητα για τη συνάντηση ανθρώπων, ίσων και διαφορετικών, που μπορούν  να στοχάζονται, να συζητούν  και να πράττουν πολιτικά, αποφασίζοντας για τις συνθήκες ζωής τους, τον εαυτό τους και την κοινωνία στην οποία ζουν.
ΤΟ ΚΙΑ αν φιλοδοξεί κάτι είναι αυτό: Μετανάστες, άνεργοι και απαξιωμένοι, εργαζόμενοι και αλληλέγγυοι, γιατροί και ασθενείς,  όλοι εμείς, χωρίς πρόσημο και διακρίσεις, να συναντηθούμε ισότιμα, με έναν αδοκίμαστο μέχρι τώρα τρόπο,  για να σκεφτούμε και να πράξουμε πολιτικά. Για να αγωνιστούμε και να συγκρουστούμε αλλιώς. Να προστατευτούμε , μετανάστες και αποκλεισμένοι. Για να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας.  Στο ιατρείο, έξω από τα νοσοκομεία, μέσα μας, στο δρόμο. Για να αλλάξουμε πρώτα τον εαυτό μας, μετά τον κόσμο μας και μετά τον κόσμο. Να πιστέψουμε πως μπορούμε να  συλλαβίσουμε , απ΄ την αρχή τις λέξεις :
Ελευθερία
Δημόσια αγαθά
Δημοκρατία
Σχέση
Αυτοοργάνωση
Αυτονομία
Αλληλεγγύη
Δυνατότητα
Ζωή.
Κοινωνικά Ιατρεία Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης, Δράμας, Ρεθύμνου, Αγ. Νικολάου

Αναδημοσίευση από: REDNotebook
 
 

Share this:

  • Tweet
  • Email

Related

Category: Αρχείο ΆρθρωνBy apokoinou25/07/20122 Comments
Share this post

Author: apokoinou

Post navigation

PreviousPrevious post:Αν δεν μπορούν αυτοί, Μπορούμε εμείς!NextNext post:Ανακύκλωση μετάλλων ή τρύπες στη γη; Γνωρίστε την “αστική εξόρυξη”!

Related posts

Πώς το Black Mirror εφαρμόζεται στην Κίνα
10/01/2019
ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΟ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ «ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ»
08/01/2019
Η Γη δεν θα σωθεί με καλύτερου (οικολογικού) είδους ποτηράκια καφέ μιας χρήσης
31/12/2018
Γαλοπούλα η φιλόσοφος
23/12/2018
Γνώση: ύβρις ή αρετή;
18/12/2018
Το κίνημα των Κίτρινων Γιλέκων και τα πολιτικά ζητήματα που μας θέτει
18/12/2018

2 Comments

  1. silver price says:
    09/09/2012 at 21:40

    Οι άνθρωποι είναι τελείως στον κόσμο τους!!! Αν δεν αλλάξουν αμέσως πολιτική, θα έχουμε πολύ άσχημα γεγονότα στην χώρα μας, με πολύ. . . εγέρθητι. Δεν μπορεί να πληρώσουν όλοι, αυτά που ρημάξανε οι πολιτικοί με τους αυλικούς τους, εδώ και 30 χρόνια.

     Log in to Reply
  2. silver price says:
    27/09/2012 at 05:00

    Το κοκκινόχωμα. Αυτό το χώμα είναι μόνο δικό μας, ποιητή. Οι άλλοι να μην πατούν στις σκόνες, να μην πατούνε τα χαλίκια. Είναι δικά μας. Μην λεκιαστεί ο πολιτισμός που δεν κλείδωσαν στα σπίτια τους. Να πατούν τον πλαστικό χλοοτάπητα που παριστάνει το γκαζόν. Να ξεπλένονται σε τζακούζι. Να κοιμούνται σε μεζονέτες με όλα τα κομφόρ. Και να βουτούν στις μπανιέρες τις μεγάλες, με το μπλε πλακάκι και το 2.10μ βάθος για τα μπάνια τους. Να βγαίνουν και να μυρίζουνε χλώριο αντί αρμύρα. Κι εμείς θα γλείφουμε ο ένας τον άλλο με τον ιδρώτα από την πεζοπορία, το αίμα από την αμυχή στα βράχια, τις πληγές της ομορφιάς που ρέει ο κόσμος κι ο έρωτας. Που είναι κόκκινος κι αυτός. Δικός μας. Δικός μας και του κόσμου όλου.Το πηχτό και θερμό κίτρινο που απλώνεται σα στάχυ στο χνούδι των γυμνών κορμιών των παραδομένων στη ζέστη του καλοκαιριού. Το κροκί, του ωοτόκου έρωτα, των ωοθηκών της που σπιθίζουν την ύπαρξη. Του ήλιου της μεσημεριάτικης καύλας. Το κίτρινο του Τύπου, της μόνης πορνογραφίας. Το κίτρινο του μίσους, ναι, για όποια τσόντα παρεμβάλλεται ανάμεσα σε μας και τη ζωή μας. Πορνό δεν είναι η ώρα που μας θερίζει ο έρωτας στο βαθύ κίτρινο του δωματίου. Πορνό είναι η ανοιχτή τηλεόραση που ο βόμβος της δε σέβεται τις μέλισσες και τα τζιτζίκια και τ’ αρρωστιάρικο κίτρινο, της χολέρας της που ξερνάει στα σπίτια μας. Αλλά που δε θα φτάσει ποτέ ως την κάμαρά μας. Εκεί που γίνεται η συγκομιδή του χρυσαφιού μας.

     Log in to Reply

You must log in to post a comment.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Recent Posts
  • Αποανάπτυξη-Εργασία-Οικονομία-Θεσμικές Αλλαγές
  • Με αφορμή τις τοπικές εκλογές:Με ποιές ρεαλιστικές πολιτικές στις τοπικές κοινωνίες θα μπορούσαμε να επιδιώξουμε την ευζωία των “πολλών”
  • Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ –ΑΠΟΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ στη διαδικασία παραγωγής και διανομής της τροφής
  • Κάλεσμα στην “Αποκοινού” συνέλευση 17-19 Μαϊου
  • Για την Kοινότητα των κοινοτήτων
Recent Comments
  • Δημήτρης on Το ιδιωτικοποιημένο άτομο
  • Anonymous on Hello world!
  • wireless on ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ
  • ALEXANDROS on Η πολιτική απάθεια ως σύμπτωμα
  • ThemeNectar on The Field
Archives
  • October 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • December 2017
  • November 2017
  • October 2017
  • September 2017
  • August 2017
  • July 2017
  • June 2017
  • May 2017
  • April 2017
  • March 2017
  • February 2017
  • January 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • October 2016
  • September 2016
  • August 2016
  • July 2016
  • June 2016
  • May 2016
  • April 2016
  • March 2016
  • February 2016
  • January 2016
  • December 2015
  • November 2015
  • October 2015
  • September 2015
  • August 2015
  • July 2015
  • June 2015
  • May 2015
  • April 2015
  • March 2015
  • February 2015
  • January 2015
  • December 2014
  • November 2014
  • October 2014
  • September 2014
  • August 2014
  • July 2014
  • June 2014
  • May 2014
  • April 2014
  • March 2014
  • February 2014
  • January 2014
  • December 2013
  • November 2013
  • October 2013
  • September 2013
  • August 2013
  • July 2013
  • June 2013
  • May 2013
  • April 2013
  • March 2013
  • February 2013
  • January 2013
  • December 2012
  • November 2012
  • October 2012
  • September 2012
  • August 2012
  • July 2012
  • June 2012
  • May 2012
  • April 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • May 2011
  • April 2011
  • March 2011
  • February 2011
Categories
  • Books
  • Food for thought
  • Topika_Kinimata
  • Uncategorised
  • Uncategorized
  • Video
  • Απόψεις
  • Αρχείο Άρθρων
  • Βιβλιογραφία
  • Βιντεοθήκη
  • Εκδηλώσεις
  • Συνέλευση
  • Συνεντεύξεις – Τύπος
  • Χωρίς κατηγορία
Meta
  • Log in
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org
Apokoinou team. Powered by Ecogaia

 

Loading Comments...
 

You must be logged in to post a comment.

    loading Cancel
    Post was not sent - check your email addresses!
    Email check failed, please try again
    Sorry, your blog cannot share posts by email.