Skip to content
ΑποΚοινού
ΑποΚοινού
Αποανάπτυξη, Άμεση Δημοκρατία & Αυτοδιαχείρηση
  • Αρχική
  • Για Εμάς
  • Δράσεις
  • Κινήματα
    • Τοπικά Κινήματα
    • Διεθνή Κινήματα
  • Αρθρα
  • Βιβλιογραφία
  • Βιντεοθήκη
  • Forum
  • Αρχική
  • Για Εμάς
  • Δράσεις
  • Κινήματα
    • Τοπικά Κινήματα
    • Διεθνή Κινήματα
  • Αρθρα
  • Βιβλιογραφία
  • Βιντεοθήκη
  • Forum
Thompson-EdgeForest
Νίκος Τσίνος
Στο φαντασιακό των ανθρώπων τα σπουργίτια θα μπορούσαν να έχουν ακριβώς την ίδια θέση που έχει και η λέξη «μάζα» για κάθε πολιτικό ή στοχαστή. Σύμφωνα με την ταξική συνείδηση, τα αηδόνια και τα καναρίνια έχουν μία ελιτίστικη θέση στην κοινωνία των ανθρώπων. Η «μάζα» χειραγωγείται και χρησιμοποιείται για την επίτευξη ορισμένων στόχων από μία ομάδα ανθρώπων ή από μόλις έναν άνθρωπο. Οταν εμφανιστεί στην καθημερινότητα μία δυσλειτουργία η «μάζα» γίνεται αναλώσιμη και παραμερίζεται.
Αυτό περί «αναλωσιμότητας» πρέπει να σκέφτηκε και ο Μάο κάπου το 1970. Αυτή η σκέψη όμως δεν βρήκε κανένα αντίφωνο, καμία αντίδραση, διότι σε περιπτώσεις αυθεντίας -όπως του Μάο- είναι άνευ νοήματος η πρόθεση να σκεφτείς την αμφισβήτηση, όχι να φτάσεις στο σημείο να την κάνεις πράξη.
Ο Μάο, λοιπόν, αποφάνθηκε ότι τα σπουργίτια καταστρέφουν τις καλλιέργειες, άρα και αυτά με τη σειρά τους πρέπει να εξοντωθούν. Συνεπώς, «γενοκτονία» σπουργιτιών. Κινεζικών σπουργιτιών (sic). Προσέξτε εδώ τον συλλογισμό του Μάο: όποιος μας «ενοχλεί» εξοντώνεται, και αυτό απαντάται από τον Κορτές, τον Περικλή και τον Καρλομάγνο, μέχρι τον Μπίσμαρκ, τον Ναπολέοντα, τον Στάλιν, τον Χίτλερ, τον Μπους κ.ά. Ξεκινάνε λοιπόν οι δύσμοιροι Κινέζοι -αφού είπαμε ότι δεν επιδέχεται αμφισβήτηση η άποψη του δικού τους πατερούλη- και πιάνουν κατσαρόλες, τηγάνια, κουτάλες, τα οποία κοπανάνε στους δρόμους -μάλλον στους αγρούς.
Περισσότερο σε οργιαστική τελετή των μαινάδων μού ακούγεται όλο αυτό, που σαν improvisation θα είχε σίγουρα ένα ενδιαφέρον. Το «προλεταριάτο των σπουργιτιών» δεν αντέχει και ένα ένα ψοφούν αφού πετούν συνεχώς πανικόβλητα από όλον αυτόν τον σαματά. Τα καναρίνια και τα αηδόνια βρίσκονται σε πολυτελείς οικίες (κλουβιά γαρ) και συνεχίζουν την καλοζωισμένη ζωή τους.
Αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών ήταν ο αγροτικός πληθυσμός της Κίνας να προσβληθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από μολυσματικές ασθένειες, λόγω έλλειψης θεραπευτικών βοτάνων, και τα έντομα να αφανίσουν για τα επόμενα χρόνια τις καλλιέργειες των Κινέζων που χτυπούσαν τα κατσαρόλια.
Εννοείται ότι μία «αυθεντία» σαν και τον Μάο -όπως και οποιαδήποτε αυθεντία- δεν παραδέχτηκε το λάθος, γιατί το αλάθητο δεν ήταν προνόμιο μόνο του Πάπα από τον 13ο αι., αλλά οποιουδήποτε ανθρώπου ιεροποιήθηκε. Ετσι και στην Κίνα, το πρόβλημα λύθηκε με εισαγωγή σπουργιτιών από τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική.
Αυτή η κατίσχυση του ανθρώπου πάνω στη χλωρίδα και την πανίδα του πλανήτη γίνεται πάντοτε στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος από τον ίδιο τον άνθρωπο. Η φενάκη είναι εμφανής. Η ιδιοτέλεια του ανθρώπου επιβεβαιώνεται σε κάθε καταστροφή. Μέχρι και με τον όρο του «περιβαλλοντισμού», που χρησιμοποιείται από τη δεκαετία του 1950, η έγνοια είναι ο άνθρωπος και μόνον αυτός. Το ανθρώπινο είδος να σωθεί και βλέπουμε στην πορεία για τον πλανήτη…
Ξεχνάμε όμως, ή κάνουμε πως ξεχνάμε λόγω της προσωπικής μας ιδιοτέλειας, ότι όλα τα οικοσυστήματα τείνουν προς μία κατάσταση αρμονίας και ισορροπίας. Η «αυτονομία» -κατά τον Καστοριάδη- της φύσης και η αυτορρύθμισή της δεν χρειάζεται ούτε ετερόνομες κοινωνίες, ούτε αυθεντίες τύπου Μάο. Τα πράσινα κόμματα φιλελευθεροποιούνται και τα αντίστοιχα φιλελεύθερα πρασινοποιούνται και ουσιαστικά αυτό που μένει είναι η βίαιη είσοδος της αστικής κοινωνίας σε ένα φυσικό περιβάλλον.
Δυστυχώς δικαιώνεται και ο Καρτέσιος και ο Τζον Λοκ όταν αναφέρονταν σε αφέντες και κτήτορες της φύσης ο πρώτος και σε κυρίαρχους και κατόχους της φύσης ο δεύτερος. Οι δύο παραπάνω θέσεις των φιλοσόφων διατυπώνουν με τον εναργέστερο τρόπο το πνεύμα του καπιταλισμού και του μαρξισμού.
Πηγή:efsyn

Share this:

  • Tweet
  • Email

Related

Category: Απόψεις, Αρχείο ΆρθρωνBy apokoinou16/08/2018Leave a comment
Share this post

Author: apokoinou

Post navigation

PreviousPrevious post:ΜΙΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗNextNext post:Τα φαντάσματα στην μπροστινή αυλή της Ευρώπης

Related posts

Πώς το Black Mirror εφαρμόζεται στην Κίνα
10/01/2019
ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΟ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ «ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ»
08/01/2019
Η Γη δεν θα σωθεί με καλύτερου (οικολογικού) είδους ποτηράκια καφέ μιας χρήσης
31/12/2018
Γαλοπούλα η φιλόσοφος
23/12/2018
Γνώση: ύβρις ή αρετή;
18/12/2018
Το κίνημα των Κίτρινων Γιλέκων και τα πολιτικά ζητήματα που μας θέτει
18/12/2018

You must log in to post a comment.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Recent Posts
  • Αποανάπτυξη-Εργασία-Οικονομία-Θεσμικές Αλλαγές
  • Με αφορμή τις τοπικές εκλογές:Με ποιές ρεαλιστικές πολιτικές στις τοπικές κοινωνίες θα μπορούσαμε να επιδιώξουμε την ευζωία των “πολλών”
  • Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ –ΑΠΟΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ στη διαδικασία παραγωγής και διανομής της τροφής
  • Κάλεσμα στην “Αποκοινού” συνέλευση 17-19 Μαϊου
  • Για την Kοινότητα των κοινοτήτων
Recent Comments
  • Δημήτρης on Το ιδιωτικοποιημένο άτομο
  • Anonymous on Hello world!
  • wireless on ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ
  • ALEXANDROS on Η πολιτική απάθεια ως σύμπτωμα
  • ThemeNectar on The Field
Archives
  • October 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • December 2017
  • November 2017
  • October 2017
  • September 2017
  • August 2017
  • July 2017
  • June 2017
  • May 2017
  • April 2017
  • March 2017
  • February 2017
  • January 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • October 2016
  • September 2016
  • August 2016
  • July 2016
  • June 2016
  • May 2016
  • April 2016
  • March 2016
  • February 2016
  • January 2016
  • December 2015
  • November 2015
  • October 2015
  • September 2015
  • August 2015
  • July 2015
  • June 2015
  • May 2015
  • April 2015
  • March 2015
  • February 2015
  • January 2015
  • December 2014
  • November 2014
  • October 2014
  • September 2014
  • August 2014
  • July 2014
  • June 2014
  • May 2014
  • April 2014
  • March 2014
  • February 2014
  • January 2014
  • December 2013
  • November 2013
  • October 2013
  • September 2013
  • August 2013
  • July 2013
  • June 2013
  • May 2013
  • April 2013
  • March 2013
  • February 2013
  • January 2013
  • December 2012
  • November 2012
  • October 2012
  • September 2012
  • August 2012
  • July 2012
  • June 2012
  • May 2012
  • April 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • May 2011
  • April 2011
  • March 2011
  • February 2011
Categories
  • Books
  • Food for thought
  • Topika_Kinimata
  • Uncategorised
  • Uncategorized
  • Video
  • Απόψεις
  • Αρχείο Άρθρων
  • Βιβλιογραφία
  • Βιντεοθήκη
  • Εκδηλώσεις
  • Συνέλευση
  • Συνεντεύξεις – Τύπος
  • Χωρίς κατηγορία
Meta
  • Log in
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org
Apokoinou team. Powered by Ecogaia

 

Loading Comments...
 

You must be logged in to post a comment.

    loading Cancel
    Post was not sent - check your email addresses!
    Email check failed, please try again
    Sorry, your blog cannot share posts by email.